Låååångtråkigt

Hejsan! Idag är det dags för andra dagen på bygma... och jag vet egentligen inte hur mycket jag ser fram emot det. :/

Aja, det gick faktiskt bättre än vad jag hade trott. All ordinarie personal var där, så jag jobbade enbart som extraarbetare, inte som på lördagar då jag får ta emot samtal, och ta betydligt större ansvar. Förhoppningsvis är det så det kommer att se ut i alla fall resten av den här veckan. Dagen bestod enbart utav upplockning av varor och guida kunder. Framför allt det sistnämnda gick väldigt bra! :D Behövde knappt fråga någon annan ^^

Men som sagt, långtråkigt... Eftersom att alla är upptagna med kunder hela tiden blir det ju att man är helt tyst i 6 timmar, om man då bortser från att jag hjälper lite kunder då och då. Så skulle ni passera Bygma kan ni titta in och låtsas vilja köpa något, det finns glass vid kassorna, och läskigt billig läsk i yrkesbutiken ;) ^^

Som ni har säkert har märkt var det ett ta sen jag fotade, känns himla trist. Men tyvärr har jag ganska mycket att göra denna och nästa vecka, så förutom uppdateringar varje morgon blir det kanske bara ett inlägg där jag visar lite fotoutrustning. ^^

Kommer börja med "Dagens kloka..." och idag blir det ett citat.
"För en generation sedan behövde männinskan vila efter en arbetsdag... idag behöver hon motion."
Det ligger något i det, så igår blev det en liten löprunda som började med att jag trillade. Fastnade med ena foten i den andra skons snöre. Kastar ifrån mig nycklarna som jag har i vänsterhanden för att inte göra mig j*vlig illa när jag tar emot mig. Men sen blev det bara skumt, jag gör nämligen kullerbytta. Först ser jag att det måste vara mjukare att landa i gräset i diket än på asfalten, så jag försöker styra mig åt vänster. Det lyckas, så jag gör en regelrätt kullerbytta och ställer mig sen upp på båda fötterna. Fasen vad det kändes konstigt, men efter att ha varit målvakt i nio år så har jag tydligen lärt mig en sak... att falla rätt ^^ Tyvärr kom jag ju inte ihåg att jag inte hade nycklarna kvar i handen, men som tur var kom jag på det vid Barnsjön så det blev bara 1,5 km extra xD

Hjälp vad långt :P

Kommentarer
Postat av: denice

Sv. haha sånt har jag ingen koll på XD

aa vet.. de är dyra :/ men man kan ju alltid spara, hehe!

2009-07-07 @ 14:03:34
URL: http://twodiamonds.blogg.se/
Postat av: Vendela

oj, men då verkar ju ditt jobb ändå funka rätt så bra ju :P trist det där med att det inte är så mkt sällskap :/

2009-07-07 @ 17:45:24
URL: http://aristocats.blogg.se/
Postat av: denice

Sv. Haha, aa det gör jag XD gör du det?

2009-07-07 @ 18:44:24
URL: http://twodiamonds.blogg.se/
Postat av: denice

Sv. Aha :) fungerar dem bra då?

2009-07-07 @ 18:54:16
URL: http://twodiamonds.blogg.se/
Postat av: denice

Sv. okej, låter bra :) tack för tipset!

2009-07-07 @ 20:13:52
URL: http://twodiamonds.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget :):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0